Aralık 29, 2013

Tunus...Tunis...

 Tunus,Afrika'da gezdiğim 2.ülke oldu.Daha önce gördüğüm Fas çok hoş bir ülke idi ve benzer güzellkikler bekleyerek gittim.Aradığımı buldum mu? Tam olarak buldum diyemem.Biraz monotonluk,biraz insanlarla para konusunda aldatılmışlık hissi ve çıkışta paralarını dövize çevirememe bende olumsuzluk yaratmış da olabilir.Herneyse gene de gördüklerimi paylaşayım.Bir akdeniz ve Arap ülkesi ama Fransız yaşam tarzı  yoğun bir ülke.yukarıdaki Tunis merkezinde Habib Bourgiba Aveneu'daki Saint Vincent katedrali
 Arap bilgin İbn Haldun'un heykeli de aynı bulvar üzerinde.Bulvarın orta kısmındaki yaya yolu tel örgü ile çebrili.Malum arap Baharı...
 Habib Bourgiba'dan Saat kulesi.Metal malzemeli hoş bir yapıt.
 Tunis merkeze 10 km kadar mesafede ve Kartaca uygarlığının merkezi Kartaca..Burası önceden Roma'ya tabi.sonradan palazlanıyorlar..Pön savaşları yapıyorlar Roma ile.Güç mücadelesi.2.sinde ünlü stratejist ve komutan Hannibal deplasmana Roma'ya gidip mahvediyor fillerle falan.3.savaşlarda ise kuşatma ardından Roma Kartaca'yı mahvediyor.Tamamen yıkıyorlar.Roma Hamamları alanı yukarıdaki sütunlu alan.
 Tunis Merkezinde 2.önemli görülecek yer mozikleriyle dünyada 2 numara olan Bardo müzesi.Metro istasyonu yakınına kadar gidiyor.4 numara metro..

 Kartaca'nın devamında bir mini yerleşim.Yunan tarzını hatırlatıyor ve Tunuslular bu görünümü iyi pazarlıyorlar.Sidi Bou Said...
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Sidi Bou Said Limanının tepeden manzarası  
   

      


Bardo Müzesinden...


 Tunis Merkezinin 1 numarası Zeituna Camii.zeytin ağacı Camisi anlamına geliyor.Sütunlar,orta avlu,Minare güzel...
 Palmiye medresesi...
Tunis'de gün batımı....

1 yorum:

Kusolmakk dedi ki...

Yazınızla tekrar hatırladım oraları teşekkürler. 2011 Aralığında gitmiştim bende fakat bir türlü birşeyler yazamadım tunus'a dair. Kuzey Afrika ülkeleri arasında en sevdiğim ülke oldu aslında.Bardo müzesi ise biraz hayal kırıklığı yaşatmıştı. Antep, Antakya mozaik müzelerini görmüştüm bir kaç defa ama görme ihtimalim uzak gibi görünen Bardo müzesini gözümde fazla büyütmüştüm sanırım. Bir de, gittiğimde müzenin bir kısmında tadilat vardı, çok keyif alamadım. Sıralamayı hep karıştırıyorum çünkü müzeler yenilendikçe sıralama değişiyor sanırım. En son mayıs ayında Antakya'daydım, yeni müzeye taşınma aşamasındalardı ve 1.sıradayız demişlerdi yanılmıyorsam... Tunus'ta en çok Tozeur'u beğenmiş ve etkilenmiştim.
sevgiler, arzu
http://seyahatofisi.blogspot.com/