Ağustos 08, 2007

Kanada dedikleri

Hobi işte....
Döndüm.Kanada ve Kanadalılar hakkında aklımda kalanları özetleyip bitireyim.*Kanada düz ve yemyeşil bir ülke.Dogal kaynakları bol.Su zengini.
*En'leri var.Dünyanın en yüksek binası (CN Tower),En uzun caddesi (Yonge Street) ve en büyük Şelalesi (Niagara) gibi.
*Cok zenginler.Para her alana hakim.Zenginligi alışveriş merkezlerindeki yogunlukta ve otomobil markalarında görüyorsunuz.
*Dışarıda ve farklı bir ülke yemegi yemek,ickili mekanlarda oyalanmak epeyce seviliyor.
*Dinamikler.Hem yürüyor hem ellerinde icecegi kahveyi taşıyor hem de cep tlf ile konusuyorlar.
*Cok fazla okuyor ve spor yapıyorlar.Kütüphaneler cok ve dolu.
*Günlük hayatta mutluluk saglamaya ugraşıyorlar.Ülke yönetmiyorlar.Bu işi görevlilere bırakmışlar.Her alanda secimler önemli.
*Hobi ülkesi.Her hobiyi para cok oldugundan abartmıslar.
*Beyzbol.buz hokeyi.Amerikan Futbolu.Golf oynanıyor ve seviliyor.
*Toplumsal hayatta cok saygılılar.Aralarında kesin mesafe var.Herkes kendinden sorumlu ve kendini istedigi gibi ifade ediyor.Kınama ve ayıplama yok.
*Polis ülkeye egemen.Hatta Polis Devleti de deniyor.Şili milli takım oyuncuları bile dayagı yedi oturdu.
*Kanada dan Türkiye görünmüyor.Bilmiyorlar,ilgilenmiyorlar.
*Gercekten laikler.Yüzlerce Kilise var.Devlet in din konusuyla hic işi yok.

4 yorum:

Buketblu dedi ki...

merhaba,
bloğunuzu takip ediyorum çok eğlenceli... şili milli takımının dayak yiyip oturması olayı beni nedense çok güldürdü..:)
yazmaya devam...
sağlıcakla kalın!!!

Adsız dedi ki...

Merhaba Mustafa Bey Amca ,
Amca dedim babam yaslarindasin diye umarim kizmazsiniz. Ben blogunuzu okuyorum ,takip ediyorum yazdiklarinizi. Kanadayla ilgili yazilarinizi da buyuk bi zevkle okudum.Aslinda oglunuz Ilkerin sayfasini okuyodum ama artik sizi okuyorum hehe daha eglenceli.
benimde haylim hindistana gitmek esimde hintli artik gitmem sart oldu. sevgiler.guls -UK

Adsız dedi ki...

Merhabalar Mustafa Bey,
Bloglar arasında gezinirken farkettim bloğunuzu, daha doğrusu oğlunuz İlker'in bloğundan.. ama şimdi onun sayfasına uğramadan önce sizinkine bakıyorum.. Kanada yazılarını sevdim.. Daha çok gezin, daha çok yazın..

sevgiler
Ali

Adsız dedi ki...

merhabalar,
bu kadar hayat dolu olmak cogu kisinin hayalidir ama karamsarliklari birakip da beceremezler. yasama coskunuz hic eksilmeden artsin :)