Haziran 01, 2008

kıbrıs Kıbrıs dedikleri

İki güzel Kıbrıslı.Hayatlarından memnun.Balık tutacak biri.diğeri simitini paylaşmaya hazır.

Kıbrıs'ta trafik soldan.Bu nedenle özellikle onların çember dediği döner kavşaklarda kazalar çok oluyor.Sağdan trafiğe alışanlar için sıkıntı verici.Bu kadar yıldır Kıbrıs'ı Türkiye finanse ediyorsa neden düzeltilmedi anlamadım.İngiliz sistemine devam etmenin mantığı nedir ki?
Kıbrıs'ta kumar çok yaygın.Gidenlerin önemli bir kısmının gidiş sebebi bu.''Casıno '' tabelalaları otellerin önünde ışıl ışıl yanıp insanları çekiyor.Dolmuşta konuştuğum bir Kıbrıslı gazeteci :Kıbrıslılar herşey için bahse girerler'' dedi.Bir yoldan gelecek arabanın rengi,plakası,köşeden çıkacak kişinin kadın mı erkek mi olacağına kadar.Betting denilen bahis dükkanları çok.Köpek yarışları da ilgi çekiyor.
Kıbrıslılar sıcak ve anlayışlı insanlar.Anlaşmak kolay.Fiyatlar sabit.Dürüstler.Türkiye'den insan davranışları da var tabii.Otelimi bildiği halde sırf kendi komisyon aldığı otele gitsin diye beni 3 km öteye götüren Lapta dolmuşçusu gibi.Sonradan öğrendim ki otelim tam yolun üzerinde.
Şeftali kebabı Kıbrıs'a özgü bir yemek.Küçükbaş hayvanların karınlarından çıkan ve gömlek denilen zar gibi bir yağ var.Onu çıkarıp yayıyorlar.İçine pirinç ve domatesli iç koyuyorlar.Küçük küçük yuvarlayıp mangalda pişiriyorlar.Güzel birşey.Aşağıdaki fotoğraftaki Şeftali Kebabı için ayran dahil 12 YTL ödedim .Nasıldı?Süperrr
Çay'dan çok kahve içiyorlar.Yanında su ile gelen kahve tam Türk Kahvesi.
Hayat gece yaşanıyor.Gündüzleri sıcak olduğundan çoğu evinde.Çalışanlar da kısa mesai yapıyorlar. Ben geceleri çıkamadığım için gece hayatı yaşamadım.Bilemiyorum.
Ada yaz aylarında susuz ve kuru.Sapsarı bir görüntü Lefkoşa ve çevresine hakim.Rum kesimiyle ilişkileri sürüyor.Lokmacı kapısından hergün Rum kesimine geçen,orada çalışanlar var.Türkiye'den gelen işçiler ise Türk tarafında ekmek parası derdinde.Özellikle inşaat işçileri.
Ada'da yapılaşma çok.Yüzlerce ev yapılıyor ve bunlar özellikle yabancılara satılıyor.
Her şehrinde bir özel üniversite var.Zengin çocukları babalarının çok olan parasını savura savura harcıyor,altlarındaki lüks arabalarla yarışıyorlar.Zaten vergiler düşük olduğundan arabalar ve benzin ucuz.Bireysel ulaşım yaygın.Herkesin arabası var.Hatta hurda arabalar sağa sola atılmış ve kötü görünüyor.
Farklılıklar Kıbrıs'a has güzellikler aynı zamanda.4 günlük gezi herşey dahil 510 YTL'ye maloldu.Tekrar gider miyim?Mutlaka .Sevdim Kıbrıs'ı ben.



4 yorum:

Buketblu dedi ki...

nedenini bilmiyorum ama bana kıbrıs hiç bi koşulda çekici gelmiyor... Olumsuzluklarını daha çok duydum sanırsam...

pahalıymış zaten:P

Naklovnak dedi ki...

güzel ve doğru tesbitler. tebrikler. genelde gelenler önyargıyla gelip önyargıyla giderlerdi.
fakat özel okullar konusunda biraz yanılıyorsunuz. o konuda bahsettiğiniz kesim yüzde 20-30 luk bir kesim.

yazmak_eylemi dedi ki...

bir de orası için pahalı derler ama... hem yiyecekler de bizim damak tadımızla eş değilmiş. Bi tanıdıkığımız burdan kasa kasa meyve götürürdü, çok pahalı diye.
Sanırım tatil yapmaya güzel, ama yaşamaya değil.
Seyr defterinize bir yer daha eklemiş olmuşsunuz sizin adınıza sevindir. Öyle ya bunca yakımızda bir gün mutlaka görmek gerek..)Hala bizim iken... hep bizimle kalması dileğiyle.

Buketblu dedi ki...

örtmenim rastlaşamadık burdan yaziim dedim babalar gününüz kutlu olsun...

mutlu kalın...