Mayıs 30, 2008

Saint Hilarion Kalesi

Kıbrıs gezisinin sonuna geldim artık.4.Gün sabah erkenden denize çıkartma plajından girdim.Deniz, güneş ve kum tatil havasına soktu beni.Öğrenciler 19 mayıs törenlerinde terlerken ben kızgın kumlardan serin sularına atlıyordum.
Öğleden sonra ise gitmeyi istediğim son yer kalmıştı.Girne-Lefkoşa yolunun 6.km.sinden sonra sağa ayrılan bir yolla Beşparmak dağlarının sırtlarında bulunan Saint Hilarion Kalesine ulaştım.Son derece sarp bir tepede Arap saldırılarını haber vermek üzere kurulmuş ve İngiliz Prens John'un da kaonakladığı,içerisi Orta Çağ havasında bir Kale burası.Üstte Kaleden Girne ve Batı kıyıları...
Kalenin içerisindeki küçük bölümlerinden Mutfak kısmı.Canlandırma çok güzel
Saint Hilarion Kalesinin Kulelerinden Girne'nin doğu kıyılarının görünümü.
Kale'den Girne Kalesi ve çevresinin görünümü.Yapılaşma ürkütücü.
Kale Beşparmak dağlarının sırtlarında öylesine ihtişamlı duruyor ki Walt Disney'e ilham kaynağı olmuş ve zirvelerdeki ürkütücü Kale görünümüne tam anlamıyla uyuyor.
Artık dönüş zamanı geldi.Yarın sabah erkenden kalkıp önce Girne,sonra Lefkoşa aradan da Havaalanına ulaşmak gerekiyor.
Hoşçakal Kıbrıs..Gene geleceğim ama ne zaman kimbilir.