Eylül 24, 2012

Montenegro ( Karadağ )


 Karadağ,Arnavutluk kuzeyinde,Adriyatik sahilerinde doğa güzellikleri ile dolu bir eski Yugoslavya Cumhuriyeti.Sırplarla birlikte Osmanlıya ilk isyan edenlerden.Bugünse savaş sonrası Sırplarla kurduğu federasyonu yürütemedi ve bağımsız.Kıyıda en önemli merkezlerinden ikisini görme imkanım oldu.Bunlardan ilki Budva oldu.Marmaris benzeri bir turizm merkezi diyeyim.Gece ulaştığım için ertesi sabah ilk işim yolda gördüğüm Sveti Stefan oldu.Yukarıda resmini görüyorsunuz.Avrupanın en ünlü yarımadalarından biri.Bir köy ama tamamını bir otel işletiyor.Yani gezmeye giremiyorsunuz.Sadece fotoğraflarını çekebildim.Jet sosyeteye hitap ediyor.Tabii benim jetim yok.Bye bye Sveti Stefan.






 Burası da Sveti Stefan'ın plajı.Şemsiye şezlongdan yararlanma günlük 50 Euro idi.Hatta başka bir plajda 75 Euro da gördüm.Burası uçuşa geçmiş.

 Budva yakınlarında ilginç kaya oluşumları var sahilde.Bunlardan biri.
 .
 Budva Kale içinde bir sokak.Afiş.Kaleler dar alana yerleştiğinden sokaklar da daracık oluyor çaresiz.Gölgeli hoş yerler.Karadağ turizm'i bir kalkınma yolu seçmiş.Heryerde turist çıkıyor karşımıza.






Burası da Kotor.Adriyatik kıyılarından içerilere giren deniz burada Fiyort diye adlandırılmış girintler oluşturmuş.Burası denzinin temizliği ile övünüyor ama ben pek inanmadım.Dev gemiler yanaşıyor hergün.Kıyı boyunca evler,evler.Sahil yaşamı....






Kotor'da Eski Şehirde Tepelere uzanan surlara çıkarak kotor'un panaromik görüntüsünü izlemek,fotoğraflamak mümkün.Bunun için 3 Euro ödüyorsunuz.Ben de surlara çıkan merdivenlerdeyim.

Hiç yorum yok: