Kasım 27, 2012

Yunanistan

 Sofya'dan kalkan  otobüs yaklaşık 5 saatlik bir yolculukla Selanik'e ulaşıyor.Yanımda bir bayan oturuyor.Hiç konuşmuyoruz.Uyuyor zaten.Bulgaristan sınırında şoför bizi Yunanistan'dan gelene aktarıyor.Dürterek uyandırıyorum.Aşağıya indikten sonra kendine gelen yol arkadaşı Türkçe ''Çantam'' diyerek koşuyor ve unuttuğu çantasını alıp geliyor.Türk olduğu da böylece anlaşılıyor ama değişilen otobüste arkalara oturup Seres'de de iniyor.

Selanik İzmir'e benzeyen harika bir şehir.Uzun bir kordon,bir taraf deniz,diğer tarafta kafeler,Apartmanlar,çiçekli balkonlar ,kordona ulaşan Aristo Meydanı ve tabii ki kordon'un sonunda Beyaz Kule.Burası Atatürk'ün de yemek yediği,rakısını içtiği şehrin sembolü olan bir Bizans dönemi kulesi.Atatürk'ün evi de yaklaşık 500 m yukarıda.Restorasyon yapıldığından gezme fırsatım olmadı.Selanik Tepede Roma kalesiyle,Kiliseleriyle,deniz ürünleriyle,kordonu ile çok güzel bir şehir.   



Atina'ya 45 Euro'ya alınan tren bileti ile ulaşıyorum.Başkent geniş bir alana yayılmış.Tren'den iner inmez metro istasyonuna geçiliyor.Burada 5 tane bilet alıp metro'ya biniyorum.Kırmızı hat metrosu doğruca Akropol'e ulaşıyor.Burada istasyon çıkışı hosteli bulmak sorun olmuyor.Akropol Atina'nın simgesi.Her turist buraya uğruyor demek yanlış olmaz.Tepe'ye kurulmuş bu anıtsal alanda tapınaklar,yönetim binalarının kalıntıları var.Bütün Atina izlenebiliyor.Aşağıda Olimpiyatların ilk kez yapıldığı meydan,plaka,ve diğer semtleri görmek mümkün.Plaka,Akropol'ün hemen yakınında turistik bir alan.Dar sokaklarda meyhaneler,restoranlar,hediyelik eşya satıcıları ile dolu.Fiyatlar da biraz turistik tabii.Buraya yakın parlamento binası ,Cumhurbaşkanlığı,kapısındaki Efsun askerleri,meydanlar parklar gezilebilir Sahildeki Pire limanından Adalara feribotlar kalkıyor. 




Atina'dan Pire'ye geliyorum akşam üzeri.Meyhanede kalamar keyfinden sonra alışveriş yapıp feribota gidiyorum.Gece 9'da kalkıyor feri.Kocaman gemi ama yine de sallandığı hissediliyor.Oturma bölümü ucuz olan kısım.Buradaki koltuklara yerleşiyor insanlar.Tabii  ben de.Sonradan kuşetli bölüme geçişe izin veriliyor uyumak için.Ben dili anlamadığımdan gecikmeli olarak geçiyorum koltuklara.Yanımdaki  uzak doğulunun horlamasından rahatsız olunca.Sakız Harika köyleri olan bir ada.Köy turu yapmanızı özellikle tavsiye ederim.Merkezde ise bir kale surları ile çevrili olan tarihi alan ile evler,dükkkanlar,sahildeki kafeler sıralanıyor.Kafeler gecenin ilerleyen saatlerinde bar olarak faaliyetteler.


Son olarak Yunanistan'da ne yenir sorusuna bir cevap.Deniz mahsulleri yenir.Balık,kalamar,ahtapot,midye ve diğerleri.Yanında Uzo,bira,şarap ne varsa.
Yunanlılar keyif insanları.Uzun uzun sohbetler ediyorlar.Yemekleri de uzun ve
geç saatlerde yiyorlar.Güzeldi Yunanistan.Göç etmiş çok hemşehrimize rastladım.

Hiç yorum yok: