Haziran 09, 2014

Sırbistan

Sırbistan Bu yılki Orta Avrupa gezi planımın başlangıcı oldu.Denizli-İzmir tren,İzmir-İstanbul-Belgrad şeklinde beklemeli bir yolculukla Belgrada ulaştım.Hosteli zorlukla bulabildim çünkü birkaç eski büyük apartman içiçe ve ortak bir giriş vardı.Girişte de bir minik sağlık kuruluşu.Ulan burası hastane, nerede bu hostel diye dolandım bir iki.Sor soruştur derken tarifle buldum sonunda.Belgradda hosteller bir daire şeklinde.Darmadagınık olsa da bir gece geçirmeye katlandım artık.Çantayı atıp hoop Kalemegdan'a.Burası Belgrad'ın yaya yüyüyüş ,alışveriş,kafelerle dolu Knez Mihailova caddesinin bitiminde ve Belgrad'ın en güzel yeri.Bir Osmanlı Kalesi.İstanbul kapısndan giriliyor zaten.Tuna aşırı yağışlarla bulanık akıyordu.İlerleyen günlerde öğrendik ki Sırbistan'da ve Bosna Hersekte afete neden olmuş.Resimde Tuna...


2.Gün Belgrad Tren istasyonunun hemen yakınındaki otobüs terminalinden 2 saatlik mesafedeki Novi Sad Sırbistandaki 2. ve son konaklama yerim.Burada,Resimde gördüğünüz Petrovaradin Kalesi,kalenin altındaki eski ortaçağ mahallesi,Kent belediye binası ve Katedral ile çevrili Kent meydanı,tuna kıyısındaki yürüyüş,koşu,kano,yüzme vb alanarına sahip.9 Km ileride de Karlovici kasabası varki meşhur Karlofça anlaşması burada imzalanmış.Kalede restoranlar,kafeler,.müze yeralıyor.
 Kale'den Tuna ve eski mahalle...

Burada deniz yok ama Tuna kıyısını deniz gibi kullanıyorlar.Plaj var,tekneler var,kanolar var...

Kent Meydanı etrafında yoğunlaşmış dükkanlar,kafeler,akşamları meydanda eğlenenler ile güzel bir dinlenme alanı.Sırp kızları çok güzeller.İtalya'ya yakınlığın etkisi sanırım Pizza ve dondurma güzel.Caribic Pizza'yı özellikle tavsiye ederim.Buradaki hostel de bir daire idi ve sahibi anahtarı verdi gitti.Bi başıma kaldım ama 2 gece bir yerlerden gelen keskin bir tiz ses uyutmadı...Sırbistan güzel.rahat.Gezmeye değer..

Hiç yorum yok: