Ekim 14, 2008

SÖĞÜŞ


İzmirdeydim yine.Mehmet bey,ki kendisi kimya mühendisliği okuyan bir öğrencidir ve benim küçük oğlumdur ,bayramda gelemeyince ben gideyim dedim ve bir günlüğüne İzmir yaptım.Yollar daha çabuk bitiyor artık.3 saat 15 dakikada vardı.Çabuk geldik diyordum.dönüşte ise 2 saat 50 dakikada gelince şaştım kaldım.
4 saat içinde ne yaptık?
Hatay Üçyoldan çıkıp merdivenlerden inerek kendimizi Karataş'da bulduk.Sahil boyunca yürü Allah yürü.Konak meydanı,Pier derken Pasaport'a geldik.Birer simit birer çay derken denize karşı İzmir'de Kordon'da olmanın tadını çıkardık.
Devam edip Alsancak'a vardık.Ne yiyelim diye düşünürken söğüş yemeye karar verdik.Oğlanın bildiği bir yer ''Söğüşçü Hüseyin Usta'' Ben de kızlarağası Han'ın yanındaki Mustafa Ustayı biliyorum ama uzağız şimdi oraya.
Şimdi burada anlatalım,nedir söğüş?
Söğüş İzmir'e özgü bir dürüm çeşidi.Haşlanmış kellenin yanak,dil,beyin ve etleri bir lavaş ekmeği üzerine dilim dilim edilip konuluyor.Yanına taze kabuğu sıyrılmış ve doğranmış domates,soğan,biber,baharat ilave edilip dürülüyor.Al sana söğüş.Yanına turşu veya ayran gibi ilaveler yapılabilir.Afiyet olsun.
Kıbrıs Şehitleri caddesindeyiz hala.Baba,birer de bira çakalım dedi Mehmet.O da olsun dedim ve keyifler yerinde.
Pamukkale Turizm beni getirdiği gibi götürdü Denizli'ye.
Bir güzel gün de böyle bitti.

Hiç yorum yok: