Ekim 03, 2008

GÜMBET VE BODRUM BODRUM

Gümbet'te Gece (Resim bodrumlife'a aittir teşekkürler)
Geçen hafta Yalıkavak'ta geçen 5 gün sonrası değişiklik yapıp çevreyi tanımaya devam etmek için Bodrum'a geçtim.Kalınacak yer olarak Gümbetteki Zetaş kamping'i tercih ettim.Kişi 10ytl,karavan 1,5ytl toplam 11,5 ytl'ye kaldım 2 gün.elektrik istenirse 1,5 ytl daha.Karavanı parkedip 10 adım yürüdüm ki sahildeyim.Uzun bir sahilde ingiliz turistler şezlonglara uzanmış,üstlerini çıkarmış güneşleniyorlar.Hadi bazı üstsüzler güzel ve bakılıyor ama yaşını başını almışların ve kiloluların üstsüz güneşlenmesini yasaklamak lazım.Manzarayı bozuyorlar.Hadi dedim gelir gelmez hemen deniz gerekmez,doğru Bodrum.Önceden tanıştığım Bodrum'da çalışan arkadaşları ziyaret edip Bodrum'u doğuya doğru yürüyerek keşfe çalıştım.Büyük gemiler için bir liman yapmışlar,yeni sitelerle dağı taşı doldurmuşlar.Her yer ev,her yer yapı.Betonsever milletiz vesselam.
Bodrum'u tur ettikten sonra gece dışarı çıkayım dedim.Aman yarabbi.Her Bar'dan müzik yayılıyor,ışıklar,dikkat çekici nesneler,kapı önlerinde çığırtkan gençler.
Ben bu gençleri anlayamıyorum.Nasıl bir ingilizce konuşuyorlar,sevgililerin yanında kızları öpüyorlar,şakalar yapıyorlar,açıkçası sırnaşıyorlar ve işyerine turistleri çekmek için her şaklabanlığı yapıyorlar.Böyle olması gerekir mi tartışılır.Sabaha kadar bu ses ve müzik bombardımanı sürüyor.kaldırımlarda sarhoş kızlara,bağıran çağıran oğlanlara rastlamak mümkün.Bana ne zaten yorgunum gider yatarım.

Gümbet plajı
Ertesi gün kendime tatil izni verdim ve mayomu giyip yanıma gazetelerimi de alıp doğru sahile.Güneşlendim,yüzdüm ve yaz bitmeden son demlerini yaşadım.
Gümbet genel görünüm
Gümbet tamamen paket tatile göre oluşmuş bir yer.Turistler gruplar halinde geliyor,otellerde kalıyor,günlerini deniz kıyısında şezlonglarında güneşlenerek,kitap okuyarak geçiriyorlar.Pek denize de girmiyorlar.Geceleri dışarıda yemek yiyip büyük ekran televizyonlarda maç seyrediyorlar,eğleniyorlar ve ardından günleri bitip gidiyorlar.Yerlerine gelenlerde de aynı rutin tekrarlanıyor.Gelsin poundlar.Turizm altın yumurtlayan tavuk nasıl olsa.Bu yıl durgun biraz ama, bu hissediliyor.
Bayram geliyor deyip karavanı takıp yola çıktım.Tekerleği yol kenarındaki taşa çarpmayı ve kırılan pencere mandallarını saymazsak zarar ziyan yok.Karavanı dengeli yüklemeyi de öğrendim daha az yakıt yakıyor gibi.Önemli olan yolda olmak varmak değil.

Hiç yorum yok: