Eylül 08, 2007

İZMİR FUARI

Hintli giysileri içinde bir grup kız.Gerçekten Hintliler galiba...
Perşembe günü oglumu uçaga ulaştırmak için İzmir'e gittik.Ben,oglum ve Enver enişte.Saat 13.00 de vardık.Eniştenin Hastanede işi oldugundan onu gönderdik.Ardından oglumla Migros'unkafeteryasında yemek yedik ve onu da ugurladım.Herzamanki gibi duygusal anlar yaşandı tabii.
Akşama kadar nasıl vakit geçireyim derken bir arkadaşım aklıma geldi.Hadi gidip bir çay içeyim dedim aradım. Karadenizli arkadaş; ''başka zaman gel ''deyince çaresiz Fuar'ın yolunu tuttum,vardım Fuar'a.
Nerede gençligimin Fuarları nerede bugünün Fuarı.Heryeri Ulusal Pavyonların kapladıgı ve devletlerin gövde gösterisi yaptıgı ,şarkıcıların karşılıklı Gazinoları doldurdugu, İzmir sokaklarının afişlerle süslendigi,bütün fuar alanının dolu dolu oldugu,gezmekten ayagımıza karasuların indigi Fuarlar bitmiş.
Fuar girişi 1 YTL.Girişten itibaren saglı sollu satıcılar sıralanmış.Kimi sigarayı bıraktıran elektronik sigara satıyor kimi kestane şekeri.Kredi kartı,motosiklet ve uydu yayını pazarlayanlar,türlü çeşitli yiyecek satanlar ve ortaya çıkan koku,seyyar satışları anımsatan satış kapalı alanları burada yeni birşey yok dedirti.Lunapark ve hayvanat
bahçesi zaten bildigimiz şeyler.Biraz otomotiv sanayi ürünleri dikkatimi çektiler ki onlar da açılmamıştı.Çıkıyordum ki soldaki binayı farkettim.Bütün fuar faaliyeti yan yana 4 binada toplanmış.Kentler (Çorum ), Ülkeler (Ukrayna ) burada bulunuyor.Başka ülkeler de gelmiş ama ticari baglantı için basit bölümlerde birkaç broşür ve resimle işi idare etmişler.Resim Ve Engellileri konu alan fotograf sergilerini başarılı buldum.Aydın kenti de güzeldi.Bundan başka da bol bol kobi denilen işletmelerin ürünleri vardı.
Enişteyle de buluşup Dünya mutfaklarına ait yiyeceklere gözattık ve doooogru metro'ya.Üçyol'a parketigim arabayı alıp yolcu yolunda gerek deyip döndük.


Basmane Meydanında ıslatılan Yerküre.


Fuar'ı gezmiş,yorulmuş ve düşüncelere dalmış bir Ege'li.Ayakkabıların duruşuna,çoraplara,gümüş imameli tesbih'e ve saate bakar mısınız.Çok güzel.



Hiç yorum yok: