Şubat 09, 2008

Suriye-Ürdün Turu

Suriye Hama'da Dertli dolap
Suriye'ye hoş geldik.....

Siz sevgili okurlarıma yazı konusu olsun diye kendimi feda ettim ve bir haftadır yollardayım.Denizli G.Antep yolu 15 saate yakın sürüyor.Yol temizdi ve sorunsuz gittim.Antep'e vardımki abooooo.Ne olmuş bu G.Antep'e böyle.Eskiden oturduğum eve gittim.Afedersin bacım deyip esaslı küfürler sıralayan Nevruz teyzeyi gördüm.Kahvesini içtim.Bizim mahalle ve ilerisi şehrin en pahalı kesimi olmuş.Evler 150.000 ytl'den başlıyor.Öğretmenevinde kalıp Ciğerci Mustafa'ya,İmam Usta'ya uğradım.30 yıllık öğretmen ve Gaziantep Fen Lisesinin sembol ismi Kadir Cankurtaran'la Öğretmenevinde karşılaşıp sohbet ettim.Şehri gezdim.Maziye baktım fakat göremedim.
Turhande Tur bize 5 günlük mükemmel bir tur organize etmiş.Ünye kökenli bir grup ile güle oynaya neşeli,kültürlü ve rüya gibi bir gezi yaptık.artık geziye geçebiliriz.
1.Gün
Öğleden sonra Ulu Cami önünde buluşup otobüslere bindik.Kapıya vardık ki o da ne?Elektrikler kesik ve kapı (Gerçekten otomatik kapı) açılmıyor.Yaklaşık 1 saat bekledik.Elektrik geldi.Komşuya geçtik.Pasaportların kontrolü,Suriye Lirası alalım falan derken 3 saat kapıda oyalanmışız.Para bozdurduğumuz Banka şubesi ise üstünde battaniye olan bir divan,bir masa ve sandalye ile bir mazot sobasından oluşuyordu ve tam bir bakımsızlık eseri idi.
Gece geç vakit Halep'e girdik ve doğruca yemek yiyeceğimiz Lokantaya gittik.Yarım küre şeklinde rengarenk ışıkları olan bir yer.Kebaplar soğuk olmasa tam süper olacaktı.Mezeler ve salatalar ile şahane bir yemekti.Arapça bilenler sorup öğrenmiş,5 dolar civarında bir bedel tutuyormuş.
Neyse karnımızı doyurup yola devam ettik ve Hama'ya ulaştık.Burada Asi nehri üzerine kurulmuş ve dolap denilen nehirden su alma dolabını gördük.Yunus Emre'nin '' Dertli Dolap'' dediği ve gıcırdaya gıcırdaya su alıp şehre dağıtan bu dolaplar restorasyonda olduklarından çalışmıyorlardı.Gece yola otobüste uyuyarak devam ettik.Artık ne kadar uyunursa.


Gaziantepte yılların Fen Lisesi Kimya öğretmeni Kadir Cankurtaran

Hiç yorum yok: