Mayıs 21, 2008

Kıbrıs 1

Kıbrıs Barış harekatının komutanlarından Denizli Tavas'lı Albay Karaoğlanoğlu adına yapılmış şehitlik.İçerisinde şehitlerimiz var.Savaşta rumların kullandığı ağır silah taşıyan zırhlı araçlar sergileniyor.Askerler temizliyor,bakıyor,rehberlik yapıyorlar.
Çıkartma plajının üzerinde oluşturulan alana yapılmış Özgürlük Anıtı.Anıtta her bir unsurun anlamı var.Sağdaki anavatanın gücünü soldakiyavru vatandaki kurtuluş isteğini ifade ediyor.
Lefkoşa'da fazla oyalanmayıp Girne'ye indim.Eşyaları Otele yerleştirip hemen yakındaki Barış Harekatındaki Çıkartma Plajına indim.Burası askerlerimizin şehit olduğu ve Kıbrıs'a ayak bastıkları ilk yer.Allah rahmet eylesin hepsine.
Kıbrıs'a Antalya'dan uçakla ulaştığımda saat gecenin 1.30'u idi.O saatte ne Girne'de ne de Lefkoşa'da olmanın faydası yok diye düşündüm ve 4 saati bir bankta uyuklayarak geçirdim.Sabah 6 sularında artık Kıbrıs hareketlenmiştir deyip yola çıktım.Havaalanından şehre ulaşım sadece taksiyle sağlanıyor.35 ytl istenen yola şehre boş dönen bir taksi sayesinde 20 ytl'ye vardım ve Günaydın Lefkoşa...
Şehre girişte Girne kapısı sizi karşılıyor.Burası dolmuşların geçtiği merkezi bir yer.Eski şehir buradan başlıyor.

Hiç yorum yok: