Ocak 24, 2009

HARİDVAR-RİSHİKESH-DEHRADUN-MUSSOİRİ

Rİshikesh,sırtını Himalayalara dayamış,Ganj nehrinin ovaya ilk defa dağlardan inip yayıldığı,sularının temiz ve soğuk olduğu bir kasaba.Beatles 60'larda gelmiş buraya ve o zamandan beri dünyanın yoga merkezi.İki asma köprüsü,köprüde benim muzları da çalan maymunları,German Bakery pastanesi ve aşram adı verilen yoga okullarıyla tam bir huzur köşesi.Bolca tapınak,yürüyüşler,sabah çayları,inekler...çok güzeldi.
Rishikesh'de Şiva'nın heykellerinden biri.Sırtı Ganj'a dönük..Huzuru bulmuş gibi...
Rishikesh'den Dehradun adlı bir kente otobüsle,buradan da yine başka bir otobbüsle Mussoiri'ye vardım.Vardım da iyi halt ettim.Kıvrım kıvrım yollar,yokuş,savrul derken keşkek gibi oldum.Mussoiri Himalayalarda bir tepe ve arkada Himalayaların muhteşem görüntüsü.Kasaba yükseltisi,ormanları ile bir oksijen deposu.
Mussoiri tepelerindenHimalaya dağları.Oğlum İlker Nepal'de 5300 m.yükseğine kadar çıktı, bense 2000 m.lere anca çıkabildim.Yaş farkı var olacak kadar.Çık çık kolay mı?
Rishikesh'i 4 gün gezip bitirdikten,yoga moga yapmadan trans halinde yürüyüşler yaptıktan sonra Varanasi'ye gitmek üzere 45 km güneydeki Haridvar'a geldim.Burada Hindular Ganj'da kutsal banyolarını alıyorlar.Ortalık bayram yeri gibi...Rengarenk...
Haridvar'da her akşam Ganj kıyısında Ganga Aarti törenleri yapılıyor günbatımında.Özü ateş ve suyun birleşimi.Güzel bir hava.Ambiyans.Çiçekler,ateşler,çanlar.....Ommmmmm





2 yorum:

alper dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
alper dedi ki...

hocam GFL(1989-1992) den öğrencinizim. herhalde birçok kişinin hayalini gerçekleştirmektesiniz...yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum. saygılar.
alper şenel