Ocak 29, 2009

VARANASİ VARANASİ

Varanasi'ye varır varmaz akşamın ilk saatlerinde Ganj ...
Haridvar-Varanasi tren yolculuğu 23 saat süren bi işkenceye dönüştü.Her köy istasyonunda dura kalka,Çaaaai garam Çaaaai diye bağırarak vagonları kateden çay satıcılarıyla ,her istasyonda trene doluşan çeşitli yiyecek satıcılarıyla gerçekten yordu.Çay dedikleri de neskafenin çayla yapılmışı desek yanlış olmaz.Süt-çay bileşimi İngilizlerden kalma bi alışkanlık ama alışınca güzel bi içecek.
Neyse vara vara vardık Varanasi'ye.Burası 2500 yıllık tarihiyle yaşamın sürdüğü Dünyanın en eski kentlerinden biri.Çok geniş bir yatakta sessizce akan Kutsal Ganj ve kıyısında yapılan etkinlikler kentin özelliğini oluşturuyor.Bunların başında Ganj'da yıkanma,ölü yakma törenleri,yeni evlilerin kutsanması,kap kacak yıkama,diş fırçalama, vb. sayılabilir.Ganj kıyısı birbirine ekli ve herbiri farklı inançlara hizmet eden Hindu tapınaklarıyla (Ghat) dolu.
Ganj Kıyısında sabah erkenden Yoga yapanlar.Hertürlü faaliyeti burada bulmak mümkün.Daracık sokaklarından kıyıya indiğim bir gece genç bir delikanlı,selam verip haşhaş ister misin ? dedi.Hayır dedim.Haşhaş almasına alayım da onu sürtmek lazım,çıkan haşhaş sürtmesini pekmezle karıştırıp ekmeğe sürerek yemek lazım.Bu kadar emek çekecek zaman ve yer değil.Şaka Şaka .Ben de biliyom ne satıyor.Bana uymaz.

Ganj kıyısında traş olanlar,(seyyar berberler iş başınd),banyo yapanlar.Sabun kullanmıyorlar pek.Şöööle köpürte köpürte yunacan ki ,Ganj kıyısında banyo yaptım, dediğinde dağsin.Keseci bile yok.
Haridvar'da olduğu gibi burada da Ganga Aarti töreni var.Gece platformlar üzerinde süslü giysiler içindeki gençler tütsü ile başlayıp daha büyük ateşlerle devam eden ve ateş ile suyun birleşimini ifade eden törenlerini yaptılar.Çiçekçi kız'ın elime bi yaprak ve çiçekler tutuşturup (no mani,no mani ) demesi ve ısrarıyla çiçeği Ganj'a saldım.Aynı kız bundan sonra tekrar gelip,Money deyince cepteki en küçük parayı verip surat asmasına aldırmadan kaçtım.Ne bu ya önüne gelen para istiyo çeşitli biçimlerde.
Neyse burası Müslüman Nüfusun en fazla olduğu yerlerden biri.Müslümanlar burada Dünyaca ünlü ipekleri dokuyorlar.Aldım bir iki tane ama kazıklandım mı?demeden de edemiyorum.



Hiç yorum yok: