Ocak 19, 2009

HİNDİSTAN'A HOŞGELDİM

Amritsar-Altın Tapınak'ta Arap işi Poşumla...
AMRİTSAR
Karayoluyla İran ve Pakistan kentlerinden geçtikten sonra Lahor'dan sabah 4 numaralı otobüse binip Hindistan-Pakistan sınırındaki Wagah sınır kapısına vardım.Burası her akşam saat 5'te Hindistan ve Pakistan sınır muhafızlarının birbirlerinin suratına çarparcasına sınır kapısını kapattıkları sınır kapısı.Bu seromoni için kapının yanına tribünler yapılmış.Alkış bağırış,çağırış arasında tezahüratlarla kapı kapanıyor.Video sitelerinde bulup izleyebilirsiniz.
Kapıda, önümdeki Japonla ortak tuttuğumuz taksi ile Amritsar'a geldik.İlk Hindistan kentindeyim.Buradaki Kutsal Altın Tapınak çok etkileyici.24 saat müzik susmuyor,ilahler devamlı söyleniyor,Kutsal kitap dev boyutlarda ve devamlı okunuyor.Amritsar bir dini merkez oluşunu ihtişamıyla gösteriyor.

Mcleod Ganj Merkezindeki Budist tapınağı ve dua tekerlekleri ile rahipler...
MCLEOD GANJ
Hindistan'daki 2. yer bir kasaba olan McLeod Ganj oldu.Buraya gelebilmek için önce trenle Pathankot kentine geldim.Otobüs garajında 4-5 saat kadar bekledikten sonra Dharamsala otobüsüne bindik.Safari benzeri bir yolculuktan sonra savrula savrula dağlara tırmanıp Dharamsala'ya gecenin 8'inde vardık.Bir taksi tutup 20 dk daha tırmandım.2000 m civarındaki Mcleod Ganj'dayım.,
Burası,işgalci Çin'e karşı pasif direnişle zafere ulaşacağını sanan Dalaı Lama ile buraya sığınan 80.000 kadar Tibetlinin sığındığı bir dağ başı.Himalayalara sırtını dayamış bir yer burası.Tüm dünyadan insanlar yenilenmek,dinlenmek için geldikleri,yoga ve meditasyon yapılabilen ağaçlar arasında çok dinlendirici bir yer.Ben çok sevdim.Tibetliler çok iyi insanlar.Bize benziyorlar.Budist hepsi,yemeklerini de çok sevdim.
Burası da Dalaı Lama'nın konutunun karşısıdaki Budist Tapınağı.