Ocak 06, 2009

RUN İRAN (Otobosların arkasında böyle yazıyordu)

İran bitti.Tebriz'den başlayıp Zahedan'da tamamladım.Aklımda kalanlar şunlar;
İran bir camiler,çarşılar ve kebaplar ülkesi.Kadınları güzel ve alımlı ama hicap'a uymak için örtünmek zorundalar.Çok sayıda resimle uğraşan öğrenci kızlar ve sergi açmış kadın ressamlar gördüm.Yukarıdaki resim anlatıyor bir çok şeyi.
Kebaplar ucuz ve lezzetli özellikle çello denilen pilavla birlikte.
Çarşıları canlı,sanki ekonomik kriz yokmuş gibi.
Kentleri insanda huzur ve sükunet duyguları uyandırıyor.Mutlaka görülmeli.
Şairler ülkesi.pozitif bilimler yerine minyatür,şiir ve mimari ağır basıyor gibi .
Kesinlikle güvenli ve temiz.Ulaşım çok iyi.Heryerde Türkçe anlaşabiliyorsunuz.İnsanları candan,misafirperver.
Gene gitmeyi umuyorum inşallah.
Buketblu'ya cevap:Elinize ne renk olursa olsun pasaport'u alıp gidiyorsunuz ne vizesi.Kapılar açılıyor.Hele Azeri Türklerin Türkiye sevgisi anlatılmaz yaşanır.

2 yorum:

Buketblu dedi ki...

cidden çok şaşırdım...kesinlikle ben de gitmek istedim birden... vize şartları hakkında da bilgi istiyoruzz mümkünse:)

Buketblu dedi ki...

dipnot içün teşekkür ediyor saygılar sunuyorum:)