Ocak 12, 2009

PAKİSTAN GEÇİŞİ

Pakistan'a İran'ın Zahedan kenti yakınlarındaki Mirjaveh kasabasından giriliyor.Burası Taftan çölünde bir yerleşim.Zaten sınıra yaklaştıkça çöl görüntüsü keskinleşiyor.Sınıra giden takside tanıştığım Abdülgaffar ile sınırı geçtik.Taftan kasabası pakistan'ın ilk yerleşimi ve ben korktum.Su hiç yok.kapkara görünümlü insanlar,sağda solda atık lastikler,pislik ve sefalet beni ürküttü.Tanıdıkça ve düşündükçe normal karşılamaya başladım.Su yok adamlar ne yapsın.Üstelik bu ortamda gene de çok iyi yaşıyor çöl insanları. Burası Beluci bölgesi.12 saat süren otobüs yolculuğu sonunda gece 11'de Quetta kentine vardık.3.baktığımız New El-khair otelde yer bulabildik.Sabah pencereden görülen manzara hiç de iç açıcı değildi.Zaten korku kenti olduğunu da sokağa çıkınca anlıyorsunuz.Dükkanlar kepenk kapatmış eylem için.
Quetta'dan öğleyin 2'de kalkan trende yer bulamayınca koltukta oturarak bir 24 saat geçirdik Abdülgaffarla.Resimdeki Pakistanlı arkadaşlar ise geceyi yatarak geçirdiler.Türk ve Müslüman oluşum ise epey beğeni topladı.Lahor'a gidiyoruz.Hayırılı yolculuklar.

Lahor'da bir sokak manzarası.Berber.Hindistan'da çokça görülecek sokakta yaşamın bir örneği.Lahor kalabalık,gürültülü (korna sesleri),kirli havalı bir kent.Geceyi Rex international otelde geçirdim.Çünkü rikşacılar komisyon aldıkları otellere götürme konusunda uzmanlaşmış..
Pakistan maalesef adı kadar temiz değil çünkü bazı kısımları çok susuz.Düzen ve kurallara uyma zayıf.Öylesine yaşayan bir ülke sanki.Cive Pakistan...
Artık hedefe bir adım kaldı.Sabaha da rotam Waga sınır kapısı ve Hindistan.