Mayıs 20, 2012

Essaourıa

Essaourıa Fas gezimin son noktası oldu.Atlas Okyanusu kıyısında , Portekizlilerin kurduğu bir kent.Aslında Fas'ın güney kıyılarında daha bilinen merkez Agadir.Agadir için Fas'ın Antalya'sı deniyor.Bu kadar turistik bir yer ise beni çekmez.Otel görmek için gidemem deyip Essaourıa'yı seçtim.Marakeş'e 3 saat uzaklıkta.
Sahilde bir adaya  inşa edilmiş bir Kale (Mogador adası ) , kalenin karşısında Surların koruduğu bir kent burası.Surlarda toplar.Surların ardındaki kentte Medina ve içinde daracık sokaklar labirent gibi uzanıyor.Liman ve balıkçı tekneleri , Martılar , koku buraya tam bir sahil havası veriyor.
Kaybolmak burada mecburiyet sanki.Elimde harita sora sora zor buldum Hostel'i.Eski bir Fas evi.Riad deniyor bu evlere.Yerleşip kendimi sokaklara attım.Kapıdan çıktığım anda yolu kaybediyorum.Hayret bişey.Sokaklarda altyapı çalışması var.Kazılıyor,küçük iş makinesi gidip geliyor.Toz,çamur sokakta kalabalıktan yürümek zor derken kaos ortamı insanı içine çekiyor.Sahildeki kale,kafeler,dükkanlar derken Liman ,balıkçılar ortam adeta insanı şaşırtarak kendine çekiyor.Yukarıda Limandaki tekneler görülüyor.

Günbatımı burada bir ilginç.Alıştığımız uzun gurup yok.Güneş Türkiye'ye göre nisbeten kısa sürede batıyor.Ekvatora yaklaştıkça doğup batma süresi kısalıyor.Ekvatorda lambayı açıp kapama gibi sanki ama Norveç'e giderseniz de batmak bilmeyen güneş görülür.Herneyse med - cezir olayı da gayet güzel görülüyor.Sahilde top oynayan gençlerin yanından geçerken otomatik ayarlayıp makine beni çeksin diye karşısına geçtim.O ara kale boş takım karşı kaleye hücum etmekte.Makine beni çekti.Tam gidip alayım diye hareketlendim amanın sular kabardı kabardı ayakkabılar paçalar su içinde.Makine demirden minik  kale üstünde , kaptım çıktım ama baya şaşırdım.
Upuzun bir sahil , sahilde develer,ATV motosikletlerle gezenler , yürüyenler ,koşanlar burayı hareketli bir yer yapıyor.Medina içi zaten sürekli kalabalık.Bol bol yürüdüm.Kafelerde çay ve kafuli içtim.Deniz pardon okyanus mahsullerinin tadına baktım.Güzeldi burası da .3 gün kaldığım Essaorıa'dan güzel anılarla ayrılıp Otobüsle uzun bir yolculuk sonrası başladığım noktaya döndüm.Casablanca'da geçirdiğim bir gece ve ertesi gün uçak beni Sabha Gökçen'e uçurur.Hoşçakal Fas.

Hiç yorum yok: