Mayıs 17, 2012

Tanca

2 Gece Casablanca'da konakladıktan sonra sabah karanlıkta kalktım.Söylenen gece bekçisine aldırmadan yürüyerek  CTM adlı otobüs şirketinin terminaline vardım.Daha 1 saat var ama heyhat yer yok.Yakındaki istasyona varıp açılmasını bekledim.Gene Heyhat buradan Tanca'ya tren yok.Petit taxi denilen ucuz taksilerden birine binip Casa Voyager adlı ana istasyona varıp bilet alıp beklemeye başladım.İstasyonda Cruvasan ve kahve ardından 4 saatte tren Tanca'ya vardı.Ucuza bir otel bulup yollara düştüm.
 Tanca ya da Tanger , Cebelitarık Boğazının güneyinde İspanya'yı karşıdan gören bir şehir.İspanya kıyısındaki Tarifa'ya 35 dk ve sık sık feribot var.Hem Akdeniz hem Atlas okyanusu etkisinde.Bir liman kenti.
Bir tepeden liman ve şehir görünümü.
 Şehrin ilk yerleşimi bir kale içindeki Kasbah adı verilen , 2 m genişlikte sokakları olan minik bir köy.burada daracık sokaklardan birinde uzun uğraşlardan sonra ömrünün 24 yılını gezilerde geçirmiş gezgin ve Coğrafyacı İbn-i Batuta'nın mezarı var.Sokak dar olduğundan objektif  tamamını alamadı.
Kasbah sonrası buranın etrafını Medina adı verilen islami yerleşim sarmış.Farkı sokaklar genişlemiş.aynı çıkmaz sokaklar,labirent misali uzanıp gidiyor,dönüyor.Sokaklarda kaybolmaya alıştım artık.Medina etrafını ise geniş caddeleriyle bugünün modern binaları,yüksek apartmanları almış.
 Bir feribot İspanya'dan geliyor.Burası deniz mahsullerinin bolca bulunduğu bir yer.Güzel bir balık hali var.Havası suyu güzel.Mavi ve yeşil bu kentte insanı sarıp sarmalıyor.

Bu amcayı dönüş saatini sahilde beklerken gördüm.Dalgaların yaladığı sahilde bir ileri bir geri gidip geliyordu.Bir ara dalga o kadar kuvvetli geldi ki adamcağız bisikleti ilerletemedi ve durdu.Adam da yana devrildi ve heryeri ıslandı. o kadar güldümki iyi eğlence oldu bana.Sonra da derlenip toparlanıp gördüğünüz gibi bastı gitti pedala.
Sevdim Tanca'yı.Akşam üzeri tren beni Fes' e götürür.En kuzey de bitti böylece.
 Kasbah sokakları.Sanırım Kasaba sözcüğü buradan geliyor.gezmesi çok zevkli yerler.
 Bu gemi ise Cebelitarık boğazını geçmekte olan bir gemi.Akdenize girmekte.
Tanca'nın daracık sokaklarında sıkça karşımıza çıkan bakkal dükkanlarından biri.

Hiç yorum yok: