Mayıs 19, 2012

Fes (Fez)

 Fes ,Fas isminin kaynağı sanırım.Batılılar Morocco,Kendileri Maroc diyor.Mağrip de kullanılıyor ama biz Fas demişiz.Fes adlı başlık da buradan kaynaklanabilir.
Medinanın dışında bir hostele gece saat 10'da varıp güç bela bekçiye derdimi anlattıkan sonra  yönetici bir hışımla geldi.Kızgınlığı her halinden belli oluyordu.Gecenin bu saatinde beni yordun der gibi.Neticede bu gece de başımı sokacak bir yer bulmuştum.
Ertesi sabah kiraladığım Petit Taxi beni Medinanın aşağı kapısında bıraktı ve ben doğaçlama dolaşmaya başladım.Tabii bunu yaparken her sokağa girmek gerekmiyor.İnsanların yoğun aktığı sokakları izlemek daha güvenli yoksa labirentte dolaşan fare gibi çıkmaz sokaklarda dolanıp kalmak gerekecek.Kaldım da oradan biliyorum.
 Bir riad.Yani Fas evi.Dışarıdan bişeye benzemeyen ama içeride bahçesi odaları olan bir yapı ve ince ağaç işçiliklerin fotoğrafını çeken bir fotoğrafçı.
 Tipik Fas yapılarına ait bir kapı örneği.O kadar yaygın ki insan hangisini çekeceğini şaşıyor.
 Fes'te  Medina ana dolaşım yolunda bir çıkmaz sokak içinde huzur merkezi bir Cafe.Cafe Clock.Ben pek süslü yerlere takılmam ama buranın müzikleri,yiyecek içecekleri çok kaliteli:Lonely Planet gibi gezi kitaplarında da yer alıyor.Tavsiye ederim.
Bir tepeden Fes.Ortada Büyük Camii.Bu Camii çevresinde Attarine Souk denilen çarşıları var ki görülesi yerler.Benim bulamadığım bir yer ise deri boyama işyerleri oldu.Sanırım Fas'taki en geniş alanlı en büyük Medina burası.Yine burada bulunan Nejjarine Müzesi de ağaç işçiliğinin en güzel örneklerine sahip bir Afrika tarzı ile etkieyici.Bir tam günümü Fes'i gezmeye ayırdım.Yarın bir tam gün yolculuk var.7 saatlik Fes - Marrakech tren yolculuğu.

Hiç yorum yok: